Ülkemizde gençlerimizin hep yarınları hatırlamasına dayalı olan tarih dersi, onların ilgi ve alakalarını 40-45 dakikalık zaman aralıklarında odaklamayı imkansız kılıyor. Yaşadıkları çevreden uzak olan şeyleri hayal gücüne dayalı olarak tasarlamarını isteyip sonrada onları bi güzel ciddiyetler sınavlara tabi tutuyoruz. İmkansız olduğu bildiğmiz şeyleri bir kere kabul etmelerini bekledikçe kendimi aciz hissetiğim aşikar.
Ne yapmalı sorusuna gelince problemin ne olduğunun farkındayız. Bizler ne kadar gayretle tarih öğretiminin gereğini savunsakta tarih dersine olan ihtiyaç sadece sınavlarda gençlerimizin işine yarıyor. düşünmenin ve düşüncenin para kazandırmadığı zamanlarda boş iş olduğu fikri toplumumuzca pirim yaptıkça eğitimci olmak akıntıya karşı yüzmeyi gerektiriyor
Ne yapmalı sorusuna gelince problemin ne olduğunun farkındayız. Bizler ne kadar gayretle tarih öğretiminin gereğini savunsakta tarih dersine olan ihtiyaç sadece sınavlarda gençlerimizin işine yarıyor. düşünmenin ve düşüncenin para kazandırmadığı zamanlarda boş iş olduğu fikri toplumumuzca pirim yaptıkça eğitimci olmak akıntıya karşı yüzmeyi gerektiriyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder